Ne diyeyim ki…

​İnsanlığımızdan utanıyorum. Daha doğrusu insan olamamamızdan. Vatani görev sebebiyle askerliğe gidecek şahısın uğurlanma merasiminde, son ses müziğe hiç bir şey demiyorum ona karışmak ne haddimize gürültü kirliliği diye bir şey mi var ki, buna karşı çıkmaya hakkımız mı var ki. Atılan havai fişekler yüzünden evlerimizi dumanların ve kötü kokunun sarması bu yüzden de boğazlarımızın yanmasına ne demeli. Yine hiçbir şey tabii ki… Gel gelelim havaya açılan en az 100 el ateşe de bir şey diyemiyoruz. Maganda kurşunundan ölmek demek hiçbir şey ifade etmiyor. Evimdeki 3 kedimin kurşun seslerinden, yüksek müzik sesinden kendilerini nereye saklayacaklarını şaşırmalarından bahsetmiyorum bile. Hele hele sokaktaki canlardan hiç mi hiç bahsetmiyorum. Bebeğini uyutan vardır, kendisi uyuyan vardır, sınavına çalışan vardır, hastası olan vardır, cenazesi bile olan vardır da hiç ama hiç demiyorum. Sadece soruyorum. Bu mudur vatan sevgisi? Vatana sahip çıkmak bu mudur? Anlayamıyorum. Şikayete binaen -tamam ekip yolluyorum- diyen polisin bir saat geçmesine rağmen hala ortalarda belirmemesi de ayrı bir bıçak darbesi tabii ki. Herkes böyle değildir elbette. Lakin güvenim kırık. Asker demek, polis demek bu olmamalı. “Parası olanın, tanıdığı olanın ülkesinde yaşıyoruz”u düşündürtmemeli, hissetirmemeli. Son ses müziklerini ve kurşunlarını da sadece ezan okunurken durdurmaları, askerlerini tekbirlerle uğurlanmaları çok -manidar-. Hani diyor ya Resul-i Ekrem “…Birbirinizi sevmedikçe de iman etmiş olmazsınız…” diye hadis-i şerifinde. Peki… Ben onları da sevmek zorunda mıyım Ya Resulullah? Kalbim kırık. Bunu sadece bir kez daha kutsalıma darbe olarak görüyorum. Başka da hiçbir şey değil…

Bir Cevap Yazın

